Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II  w Gowidlinie

Niezapomniana wycieczka

Klasy 5-8 wyruszyły na wycieczkę szkolną  24 kwietnia o godzinie 5.00. Cała podróż do naszego hotelu trwała 10 godzin.

Pierwszego dnia przyjechaliśmy do Wrocławia. Zwiedziliśmy tam m.in. Halę Stulecia, wrocławską fontannę multimedialną, Iglicę i Pergolę. Następnie odwiedziliśmy najstarsze na ziemiach polskich ogród Zoologiczny z Afrykanarium. We Wrocławskim zoo można było odczuć klimaty Afryki, co zrobiło na nas niesamowite wrażenie. Po zwiedzaniu  pojechaliśmy do hotelu “Karolinka” w Karpaczu, rozpakowaliśmy się i od razu poczuliśmy się jak u siebie.

Drugiego dnia zjedliśmy śniadanie i przyjechaliśmy do Skalnego Miasta w Adrspachu. Po skalnym mieście oprowadzał nas wspaniały przewodnik, Jerzy. Został z nami jeszcze przez kilka dni. W skalnym mieście znajdowały się m.in. skalny wodospad, piękne jeziorko otoczone różnobarwną roślinnością, oraz górne jeziorko. Po dojściu do górnego jeziorka przepłynęliśmy się tratwą. Pan który prowadził tratwę, starał się rozmawiać z nami po polsku, choć był Czechem. Po całym dniu zwiedzania wróciliśmy zadowoleni do hotelu na późny obiad.

Trzeciego dnia wczesnym rankiem po śniadaniu wyruszyliśmy do stolicy Czech – Pragi. Z przewodnikiem chodziliśmy pięknymi uliczkami Pragi zobaczyliśmy Uliczkę Złotą, przepiękny najstarszy most Karola, Hradczany, katedrę św. Mikołaja, ogrody zamkowe, Zamek Praski. Na starym rynku zobaczyliśmy najstarszy  zegar astronomiczny Orloj. Pełni wrażeń i zachwytu nad pięknym miastem wróciliśmy do hotelu na obiadokolację i nocleg.

Po nieprzespanej nocy, z samego rana, wyruszyliśmy do kopalni uranu. Przewodnik opowiadał o jej historii, czekały nas tam także niesamowite efekty świetlne i wspaniałe okazy minerałów. Po zwiedzaniu kopalni poszliśmy na szlak turystyczny Śnieżki, niestety nie weszliśmy na sam szczyt góry, ponieważ były tam złe warunki pogodowe. Przy okazji zahaczyliśmy o schroniska “Strzecha Akademicka” oraz „Samotnia”. Krajobraz górski, który mogliśmy podziwiać zapierał dech w piersiach i niejeden z nas obiecał sobie powrót w te piękne góry.

Ostatni dzień wycieczki także obfitował w niesamowite przeżycia. Rano wykwaterowaliśmy się z hotelu. Przyjechaliśmy do Wrocławia. Zwiedziliśmy z przewodnikiem najstarsze zabytki. Zobaczyliśmy tam m.in. Katedrę św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja  oraz Wyspę Piaskową. Następnie poszliśmy na spacer wrocławską Starówkę. Po drodze zobaczyliśmy Uniwersytet Wrocławski, Pomnik Szermierza, Bazylikę św. Elżbiety, Ratusz, Pręgierz oraz Pałac Królewski. Później wjechaliśmy windą na punkt widokowy umiejscowiony w Sky Tower – najwyższym budynku Wrocławia. Wieża miała 49 pięter. Można tam podziwiać wspaniałą panoramę Wrocławia. Po zwiedzeniu pojechaliśmy do domu. Przyjechaliśmy późnym wieczorem i wszyscy, choć zmęczeni, lecz we wspaniałych nastrojach rozeszliśmy się do domów.

Było to piękne przeżycie i wspaniale wspólnie  spędzony czas z kolegami. Jako opiekunowie pojechały z nami trzy panie. Pani Lidia Stahlke, Pani Janka Wenta oraz Pani Maria Kostuch. Bardzo dziękujemy Paniom  za piękną wycieczkę oraz opiekę nad nami.

Na koniec wyrażamy słowa podziękowania Panu Tadeuszowi Kobieli Wójtowi Gminy Sierakowice za dofinansowanie naszej wycieczki.