Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymały wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Nasza szkoła otrzymała środki w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Został zakupiony sprzęt i nowoczesne wysposażenie. Już od września jest ono wykorzystywane przez uczniów i nauczycieli w czasie zajęć, które będą ciekawsze, bogatsze w treści i w nowoczesnej formie.
Anna Miotk-Płotka

Poznajemy zasady obsługi i możliwości gogli Class VR!
Od września br. wykorzystujemy sprzęt i nowoczesne pomoce dydaktyczne, zakupione dzięki inicjatywie edukacyjnej, realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Przysąpienie do programu Laboratoria Przyszłości już dziś uatrakcyjnia nasze zajęcia szkolne i pozwala uczniom odkrywać nowe zainteresowania, rozwijać pasje i poznawać nowinki technologiczne.
Po założeniu na głowę tychże okularów uczniowie nie tylko otrzymują możliwość znalezienia się w miejscach niedostępnych, ale przede wszystkim znacznie skuteczniej zapamiętują przekazywane im treści. Badania naukowe pokazują, że osoby przebywające w rzeczywistości wirtualnej są w stanie przyswoić około 50% więcej informacji, niż gdyby przyswajali je w tradycyjny sposób. W świecie wirtualnej rzeczywistości poruszamy się dokładnie w taki sam sposób jak w świecie rzeczywistym. Z doświadczeniami w świecie VR wchodzimy w takie same interakcje jak w życiu codziennym. Angażujemy się w ten świat w stu procentach. Wykorzystując zatem VR w edukacji możemy znacznie skuteczniej angażować widza, co przekłada się na lepsze zrozumienie i zapamiętanie tematu. Do tej pory nauczyliśmy się, co prawda, podstawowej obsługi, sposobu użytkowania gogli, ale w najbliższym czasie na pewno zanurzymy się w wirtualny świat edukacji.
Program Laboratoria Przyszłości pozwolił nam na zakup aparatu fotograficznego ze statywem, kamery przenośnej oraz mikrofonu kierunkowego, z których korzystamy podczas każdej uroczystości szkolnej. Również robot planetarny znalazł już swoje zastosowanie. Mieliśmy także okazję przetestować drukarkę Banach 3D, podczas przygotowywania statuetek z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Rozwijanie kompetencji przyszłości oraz przygotowanie do pracy z zaawansowanymi technologiami -to zapewni nam nauka obsługi drukarki 3D podczas najbliższych lekcji informatyki.