Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II  w Gowidlinie

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Laboratoria Przyszłości to o inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 87 900,00 zł na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach, w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych. 

Nasza szkoła pozyskała:

  • drukarkę 3D z akcesoriami,
  • laptop, 
  • aparat fotograficzny,
  • statyw, 
  • gimbal,
  • kamerę przenośną,
  • oświetlenie do realizacji nagrań,
  • okulary Class VR z licencją,
  • roboty Artie, ładowarki,
  • słuchawki,
  • pudełka do nagrywania,
  • mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami,
  • mikroport – bezprzewodowy system mikrofonowy,
  • mikrofon kierunkowy,
  • stację lutowniczą,
  • robot planetarny,
  • szafy,
  • tablice. 

Bernadeta Piotrowska 

Gogle VR

Podczas lekcji geografii uczniowie przenieśli się w wirtualny świat odwiedzając niesamowite zakątki naszej planety korzystając z materiałów przeznaczonych do lekcji geografii pt Środowiska ludzkie. Z kolei na indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych uczennica spędziła czas w pokoju sensorycznym. Zajęcia ze ZŚK uatrakcyjniła wycieczka po zamkach.

Aneta Woźniak

Interaktywne lekcje języka niemieckiego!

Klasa 7b przy użyciu monitora interaktywnego ćwiczyła i utrwalała wiedzę o czasownikach modalnych. Po wiedzy teoretycznej przyszedł czas na praktykę, ta jednak okazała się wyzwaniem, ponieważ czasowników jest aż 6. Dürfen czy können? Sollen czy müssen? Tłumaczenie tych czasowników na język polski niekiedy jest identyczne, jednak ich użycie zależne jest od kontekstu wypowiedzi. Po doborze tego właściwego, przyszedł jeszcze czas na jego koniugację, czyli odmianę przez osoby. Chociaż temat nie należał do najłatwiejszych, to kolejka chętnych do rozwiązania ćwiczeń przy tablicy interaktywnej się nie kończyła.                                                                                                                                                                                                                              

Klasa 8a musiała zmierzyć się z tematem odmiany przymiotnika po rodzajniku określonym. Neu, to w celowniku: dem neuen, der neuen, dem neuen, den neuen. Pozostaje jeszcze tylko mianownik, dopełniacz i biernik. Wydaje się trudne, a do tego jeszcze pozostałe przypadki. Lecz język niemiecki dla 8a nie taki straszny był jak go malują. Ćwiczenia przy pomocy tablicy interaktywnej przekonały uczniów, że można uczyć się przez zabawę. Nie starczyło zadań, ponieważ każdy chciał zrobić więcej niż jedno zadanie.

I tym razem nikt nie powiedział, że czegoś nie rozumie lub jest to zbyt trudne.

Zaangażowanie i skupienie było tak duże, że nie proszono nauczyciela o pomoc w rozwiązywaniu zadań, z wyjątkiem przetłumaczenia nowych, pojedynczych słów.

Daniel Stencel

Poznajemy robota Artie 3000!

Uczniowie klasy 2a podczas zajęć z edukacji informatycznej mieli okazję zaznajomić się z robotem kodującym Artie 3000. Poznali jego skróconą instrukcję obsługi, podstawowe możliwości. Mieli szansę przyjrzeć się z bliska wykonywanemu przez robota rysunkowi. Zadawali przy tym mnóstwo ciekawych, tematycznych pytań oraz dzielili się trafnymi spostrzeżeniami. Patrząc na entuzjazm dzieci można odnieść wrażenie, że to pierwsze, bliższe spotkanie z pewnością zaowocuje zgłębianiem tajemnic technologicznych w przyszłości.

Anna Miotk-Płotka

Skip to content