Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II  w Gowidlinie

Open your heart, open your mind

Klasa 5a wzięła udział w projekcie europejskim eTwinning pt. Open your heart, open your mind, który trwał od listopada 2024r. do stycznia 2025r. Projekt z ambasadorem rozpoczęłam trzydniowym seminarium online z p.Marleną Kowalską, która była naszym koordynatorem. Celem projektu było rozwijanie umiejętności językowych, wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), integracja międzyprzedmiotowa oraz promowanie elementarnych wartości.

Projekt obejmował szereg zadań i wyzwań, które przygotowywaliśmy. Zaczęliśmy od przygotowania mapy szkół biorących udział, zasadach panujących podczas naszej współpracy, przygotowaliśmy plan pracy, a także stworzyliśmy własne awatary, aby poznać się wzajemnie https://padlet.com/karolinagsz/open-your-heart-open-your-mind-eff3jw5zd4iiel5v

Pierwszym zadaniem, które wymagało od nas kreatywności było stworzenie plakatu, który najlepiej obrazuje tytuł projektu. Następnie stworzyliśmy wspólnie z naszymi partnerami akrostych – utwór wierszowany, w którym (w naszym przypadku) pierwsze litery tworzyły tytuł naszego projektu https://docs.google.com/document/d/1vLLVz5- z1AuQTZBHcH8Zneh-zqSN4psZ1Y-PaYqm1OQ/edit?tab=t.0#heading=h.rgpt6nkcfni7

Projekt obejmował okres Świąt Bożego Narodzenia, więc nie zabrakło też zadań świątecznych. Stworzyliśmy wspólnie kalendarz adwentowy, w którym umieściliśmy zadania do wykonania na poszczególne dni adwentu. Stworzyliśmy również chmurę z wartościami ważnymi w życiu, która następnie posłużyła nam do stworzenia prezentacji o superbohaterach takich jak: empatia, szacunek, odwaga, miłość, wolność, przyjaźń  https://www.canva.com/design/DAGXAaSsbec/cGKgwqzQdyunwv6RvQQ-3w/edit

Stworzyliśmy portrety tych bohaterów, opisaliśmy jak wyglądają, ale także napisaliśmy do nich listy. Kolejnym zadaniem było stworzenie choinki z szablonu choinek, które kolorowaliśmy. Ostatnie zadanie polegało na stworzeniu kartek z życzeniami noworocznymi, które osobiście wysłaliśmy do jednej z partnerskich szkół.

Ewaluacją projektu była pogadanka z uczniami dotycząca ich spostrzeżeń, uwag i wniosków z przeprowadzonego projektu. Wszystko dokumentowaliśmy poprzez robienie zdjęć i umieszczenia ich na stronie projektu.

Wszystkie prace pisemne tworzyliśmy w języku angielskim. Tworzyliśmy podczas lekcji języka angielskiego, godzin z wychowawcą i w domu. Pracowaliśmy w pracowni informatycznej także pod okiem p.Wiesławy Mechlińskiej. Wszystko tworzyliśmy przy użyciu Canvy, Padleta, Wakeleta.

Odbyłam z partnerami szereg spotkań online, aby rozmawiać o progresie, który poczyniliśmy w pracy nad projektem.

Karolina Gilmajster – Szymikowska

Skip to content