Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gowidlinie

PROJEKTY eTWINNING

2018/2019

Uczniowie klas 4-7 wezmą udział w projekcie eTwinning „Our power is our responsibility”, czyli „Nasza siła jest naszą odpowiedzialnością”. Wraz z kolegami z 80 różnych europejskich państw spróbują odpowiedzieć na pytanie czym jest odpowiedzialność. Wykonując różnorodne prace projektowe nauczą się współdziałania, respektowania  odmiennego zdania innych uczestników, ponoszenia konsekwencji swoich decyzji. Celem projektu jest poprawa umiejętności akademickich i społecznych uczniów. Pierwsze zadanie przed nami:  nagranie filmu  lub wykonanie plakatu o naszej szkole oraz miejscowości.

OUR POWER IS OUR RESPONSIBILITY

Jolanta Wójcik

Klasa 4b dołączyła do projektu w ramach programu eTwinning pt.: „Traditional christmas songs in native language”. Projekt polegał na nagraniu uczniów śpiewających jedną z polskich kolęd. Wykorzystaliśmy moment Wigilii klasowej i przy akompaniamencie akordeonu, na którym grał Oskar Tomeczkowski utworzyliśmy nagranie. Filmik można zobaczyć pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=0bv_fGyXtu0. Miłego oglądania i słuchania.

Traditional christmas songs in native language

Karolina Gilmajster – Szymikowska

Uczniowie klasy 5b po raz kolejny piszą do uczniów z Hiszpanii w ramach projektu eTwinning. Tym razem wysyłamy im kartki bożonarodzeniowe. Uczniowie przygotowali kartki własnoręcznie i wypisali życzenia świąteczne w języku angielskim. Nasi hiszpańscy przyjaciele już nie mogą się ich doczekać i dla nas również przygotowali coś specjalnego na ten wyjątkowy okres. Czekamy z wielką niecierpliwością.

Karolina Gilmajster – Szymikowska

W listopadzie uczniowie klas 1 naszej szkoły wzięli udział w świątecznym projekcie w ramach europejskiej współpracy szkół eTwinning. Projekt nosił nazwę Christmas Cards. Celem projektu była wymiana świątecznych życzeń pomiędzy uczniami szkoły we Włoszech a naszymi uczniami. Dzieci własnoręcznie wykonały kartki świąteczne oraz wkleili życzenia. Do kartek dołączyliśmy również zdjęcia całej klasy. Otrzymane kartki będą wyeksponowane w klasach.

Christmas Cards

Alicja Kuchta

2017/2018

W grudniu uczniowie klasy IVb naszej szkoły wzięli udział w świątecznym projekcie w ramach europejskiej współpracy szkół eTwinning. Projekt nosił nazwę Christmas Cards. Założeniem projektu była wymiana świątecznych życzeń pomiędzy uczniami szkoły w Hiszpanii i naszymi uczniami. Uczniowie własnoręcznie wykonali kartki świąteczne oraz przygotowali drobne upominki dla swoich kolegów/koleżanek. Do kartek dołączyliśmy również zdjęcie całej klasy. Każdy napisał także kilka słów o sobie, aby bliżej się poznać. Za pośrednictwem portalu eTwinning klasa nawiązała kontakt ze szkołą w Pampelunie i obecnie jesteśmy w trakcie odpisywania na kartki, które otrzymaliśmy w dzień Wigilii klasowej. Otrzymane kartki są wyeksponowane na szkolnym korytarzu i każdy może je obejrzeć i przeczytać.

Karolina Gilmajster – Szymikowska

W projekcie o nazwie Penpals across Europe biorą udział uczniowie klasy III gimnazjum. Nawiązaliśmy kontakt ze szkołą w Finladii poprzez platformę eTwinning. Celem projektu jest komunikacja, współpraca oraz wymiana pomiędzy dwiema szkołami. Nasza młodzież zapoznaje się z uczniami innego kraju, ucząc się przy tym języka oraz pisania listów w tradycyjny sposób. Uczniowie poznają kulturę, obyczaje i język obcego kraju oraz wykorzystują swoją kreatywność do jak najlepszego zaprezentowania siebie. Listy zostały wysłane na początku stycznia i teraz czekamy na odpowiedź od naszego partnera ze szkoły z Kuulammen w Tyrnava.

Penpals

Karolina Gilmajster – Szymikowska

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła bierze udział w kolejnym projekcie w ramach europejskiej współpracy szkół eTwinning zatytułowanym Travelling Teddy. Jesteśmy również współtwórcą tego przedsięwzięcia. Tytułowy miś będzie podróżował do krajów biorących udział w projekcie, a każda szkoła przedstawi misiowi swój region. Kraje uczestniczące w projekcie to: Turcja, Francja, Portugalia, Włochy, Litwa oraz Polska. Miś dotrze do nas prawdopodobnie w marcu, więc czekamy na niego z wielką niecierpliwością. Jako koordynator projektu czekam na pomysły uczniów naszej szkoły na to, jak moglibyśmy gościnnie przyjąć maskotkę i pokazać współuczestnikom projektu nasz kraj, region, wieś i społeczność szkolną.

TravellingTeddy

Karolina Gilmajster – Szymikowska

Uczniowie klasy IVa Szkoły Podstawowej w Gowidlinie wraz z rówieśnikami z Włoch uczestniczyli w projekcie eTwinning o nazwie My dictionary family – Mój słownik o rodzinie. Celem projektu było utrwalenie słownictwa związanego z tematem rodziny, ćwiczenie umiejętności posługiwania się słownikami, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Czwartoklasiści na lekcjach j.angielskiego gromadzili słownictwo związane z rodziną, przynieśli zdjęcia lub tworzyli rysunki członków rodziny i redagowali do nich krótkie opisy. W bibliotece szkolnej utrwalali wymowę i zapis poznanych słówek na podstawie zabaw ze słownikiem i bohaterami lektur. Efektem tej pracy były stworzone przez uczniów albumy o rodzinie ze słowniczkiem, które zostały przesłane rówieśnikom z Włoch.

„My dictionary – family”

Alicja Kuchta

2016/2017

Uczniowie klas I SP wezmą udział w projekcie E-Twinning pt. „My family”. Przedstawiciele SP z Gowidlina oraz Scoala Gimnaziala „Anton Pann” PLoiesti z Rumunii będą wymieniać informacje i doświadczenia związane z rodziną. Uczestnicy projektu min. przedstawią swoją rodzinę, narysują ją oraz zaśpiewają piosenkę o bliskich w języku angielskim. Płyty z nagraniami oraz rysunki zostaną wysłane do szkoły w Rumunii, natomiast nasi pierwszoklasiści otrzymają materiały uczniów ze szkoły w Rumunii.

„My family”

Alicja Kuchta

„Are you happy? Are you sad? How can we express our emotions and our feelings?” to tytuł projektu, który ma na celu uświadomienie dzieciom różnic kulturowych w wyrażaniu uczuć i nastrojów, zwrócenie uwagi na komunikację niewerbalną, rozwijanie własnego potencjału twórczego oraz umiejętność wykorzystania cyfrowych narzędzi edukacyjnych w pracy. Projekt zakłada stworzenie galerii zdjęć bądź obrazów wyrażających emocje, pracę z programem HOT POTATOES, na którym zostanie utworzona gra JMatch nagranie krótkiego filmu na temat różnych nastrojów z wykorzystaniem języków obcych oraz spotkanie z partnerami na Skype lub innej platformie komunikacyjnej w celu zaprezentowania wyników swoich prac. Partnerami projektu są szkoły z Włoch i Grecji.

„Local traditions” to całoroczny projekt, którego celem jest uświadomienie uczniom jak ważne są lokalne tradycje, co dzieje się wokół nich przez cały rok. Utrzymywanie kontaktu z innymi szkołami europejskimi pozwoli dzieciom uzyskać informacje o obyczajach i tradycjach innych e-twinnerów. Projekt zakłada poznanie tradycyjnych potraw, starych zawodów, tradycji świątecznych, charakterystycznych dla regionu roślin, piosenek i tańców. Partnerami projektu są szkoły z Grecji, Słowacji, Hiszpanii, Armenii, Cypru i Polski.

„Are you happy”

„Local traditions”

   Jolanta Wójcik

2015/2016

  • Już 3 miesiące trwa przygoda klas IV z e-Twinning. Uczniowie biorą udział w dwóch międzynarodowych projektach: ‘Friendship doesn’t know boarders’ i ‘We are Europeans, lets’ know each others’. Wraz z uczniami z różnych krajów Europejskich wykonują zadania, dzięki którym poznają swoją kulturę, zwyczaje i życie codzienne. W listopadzie uczniowie nagrali filmiki, w których przedstawiają swoje klasy i siebie. Grudzień to okres świąteczny, więc uczniowie wykonali ilustracje przedstawiające tradycje bożonarodzeniowe, a następnie prezentację multimedialną na temat: Christmas In Poland. Wszyscy wykonali również kartki świąteczne, które zostały wysłane do zaprzyjaźnionych krajów. W styczniu każda klasa przygotowała ITEM KITS, czyli paczkę z różnymi rzeczami związanymi z naszym regionem. Paczki zostały wysłane do Turcji i Bułgarii, tak aby tamtejsze dzieci mogły dotknąć i posmakować naszych produktów. Teraz oczekujemy na prezenty od kolegów z zagranicy. Wszystkim uczniom dziękuję za zaangażowanie i pracę włożoną w projekty.

CERTYFIKAT

CERTYFIKAT

Jolanta Wójcik

2014/2015

Uczniowie Gimnazjum w Gowidlinie wraz z rówieśnikami ze Słowacji uczestniczą w projekcie eTwinning o nazwie „Briefeschreiben auf Deutsch”. Celem projektu jest poznanie zwyczajów,  innych kultur, kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim i  angielskim oraz  zaangażowanie uczniów w proces tworzenia dziennika elektronicznego. Partnerem w projekcie jest szkoła  ze Słowacji. Nasi uczniowie zakończyli już pierwszy etap projektu. Zadaniem gimnazjalistów było napisanie listów po niemiecku do kolegów ze Słowacji. W listach uczestnicy wymieniali się informacjami na temat regionu, zabytków oraz zainteresowań. Kolejnym krokiem będzie praca na platformie TwinSpace.

CERTYFIKAT

Alicja Kuchta Aleksandra Stark

Uczniowie Gimnazjum w Gowidlinie wraz z rówieśnikami z innych krajów  uczestniczą w projekcie eTwinning o nazwie „Postkarten”. Nasi uczniowie korespondują z uczniami z Grecji oraz z Czech. Celem projektu jest poznanie zwyczajów,  innych kultur oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim. Partnerem w projekcie są szkoły  z Grecji, Czech i Polski. Opiekunami grupy polskiej są: Alicja Kuchta oraz Aleksandra Stark.

CERTYFIKAT

Alicja Kuchta

Uczniowie Gimnazjum w Gowidlinie wraz z rówieśnikami z innych krajów będą uczestniczyli w projekcie eTwinning o nazwie „Mein Alltag”. Nasi uczniowie będą prowadzili bloga i wymieniali się informacjami na temat regionu, zabytków oraz zainteresowań. Celem projektu jest poznanie zwyczajów, innych kultur, kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim i angielskim oraz zaangażowanie uczniów w proces tworzenia dziennika elektronicznego. Partnerem w projekcie są szkoły ze: Słowacji, Hiszpanii i Polski. Opiekunami grupy polskiej są: Alicja Kuchta i Aleksandra Stark.

„Mein Alltag”

Alicja Kuchta